måndag 20 juli 2015

Vilsamt blått,



Blått är ju en färg som gjort comeback både inom mode och inredning i år. Ofta ser man blått i indigo eller kobolt nyans, i mönster som för tankarna till sydeuropeiska breddgrader och vackra sandstränder. Jag hade inga som helst planer på att införa blått i inredningen tills jag snubblade över dessa duvblåa kuddar som jag tyckte hade en så otroligt behaglig nyans.


Kuddarna är vävda i grov tråd och de är litet ojämna och ruffiga i strukturen. Det känns som att den duvblåa färgen, strukturen i tyget och mönstret i kuddarna bryter fint mot det släta sofftyget. Mönstret känns också sådär lagom, mera mönster än såhär vill jag nog kanske inte ha.


Det må hända att kuddarna blir utbytta till någon mörkare färg mot hösten, men just nu tycker jag det är trevligt med en liten färgklick i soffan.

Ha en fin start på den nya veckan!

3 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Ja, så snyggt med blått! Jag är annars ingen "blå typ" heller men den här nyansen är behaglig. Jag råkar ha exakt samma kuddar fast i en puderrosa nyans liggande i skåpet :-)
Och bordet är ju bara för fint! :-)

Livet på Vestergård sa...

Jag tycker blått är så vackert men får det inte att passa hemma hos oss. I sommarstugan däremot har jag satsat på blåa kuddar och blått porslin.
Ha en fin fortsättning på veckan!

Camilla sa...

Hej, fin färg! Var hittar man kuddarna ?