söndag 16 december 2012

Årets pepparkakshus,

Tiden går galet fort nu känns det som. Idag är det redan tredje advent och om en vecka är det dan före dan. Tänk att det är likadant varje år. Först tänker man att man börjar i god tid med allt och väl december månad börjar, så går tiden i ett huj.

En del tomtar har redan tittat fram hos oss, men ännu finns det några goda vänner som skall fram till jul. Barnen dekorerade varsin sida av pepparkakshuset och i år det fick ett ganska självskrivet budskap "Jul".

Jag hade egentligen tänkt ta det ganska lugnt idag, men mitt i allt fick jag en inredningsidé och med makens hjälp är den nu förverkligad. Litet jobb återstår ännu (och en hel del städning) men jag vågar nästan hoppas på att jag kommer att vara nöjd när jag ser slutresultatet. Vi får väl se...

Jag önskar er en riktigt stämningsfull sista adventsvecka!

1 kommentar:

Livet på Vestergård sa...

Tänk så snabbt det går, inte många dagar kvar till jul nu. Hoppas att du visar din inredningside´ :)