torsdag 20 september 2012

Höstplanteringar,

Veckans tema på Fabriken lyder höstplanteringar. Jag skulle nog ljuga om jag påstod att jag utövat plantering i någon större skala just denna höst. Fast litet grönt piggar ju alltid upp, så några små plantor har nog sökt sig till vår terass.

Silvertråd är ju en riktig höstklassiker, men prydnadskålen är en ny erfarenhet för mig. Få se hur köldtålig den är. Det utlovas nämligen kallare väder redan till slutet av denna vecka.

Jag hoppas att kylan lyser med sin frånvaro åtminstone ett litet tag till. Det känns som sommaren gick alltför fort, så det vore trevligt att få njuta av några varma höstdagar ännu. Önsketänkande kanske? Hoppas inte.

Önskar er en skön avslutning på veckan!

3 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Visst vill vi ha många soliga fina höstdagar! Gäller bara då sen att ha tid/ta sig tid att njuta av dom.

Fint stilleben på din terass! Om jag minns rätt så höll sig nog mina prydnadskål rätt länge. Bättre under tak än att dom drunknar i regn!

Anna-Lena sa...

Ser jättefint ut! Prydnadskål har jag aldrig haft heller. Borde kanske testa, för det ser väldigt fint ut.

Anonym sa...

Har man harar som kommer på besök så gillar de prydnadskål!Men vacker och frosttålig är den.
MosterB.