fredag 13 juli 2012

Att gå på magkänslan,


När jag väljer möbler (eller när möbler väljer mig) så går jag ofta på intuition eller magkänsla eller vad man nu vill kalla det. Samma känsla gäller för både gamla och nya möbler. Jag kan fastna för en form, färg eller funktion i möbeln.

För ett tag sedan såg jag en skänk i drivvedsaktigt material och strukturen i materialet tilltalade mig väldigt mycket. Nu står den i vårt TV-rum och kommer småningom att fyllas med spel och skivor. Rummet är väldigt ljust och jag tycker skänken ger både värme åt rummet och skapar balans.

Det gläder mig att så många av er hittat tillbaka hit trots uppehållet. Jag önskar er alla en riktigt skön helg!

8 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Ser riktigt, riktigt snygg ut!
Visst gör en varm tränyans ett annars ljust rum lite mysigare.
Ser så mycket fram emot flera bilder från nya hemmet!!
kram!

Så Vitt Jag Vet sa...

Ser ut som om ni flyttat in ert nya hus.... Skänken ser verkligen härlig ut i färgen !
Ha det bra!
Kraam
Sanne

Camilla sa...

Vad roligt att du är tillbaka :) Hoppas att allt är bra med er och att ni snart blir Bölebor!

Ewa`s Galleri sa...

Visst är det något speciellt med gamla trä möbler,och riligt att bryta av mot allt det vita,fast jag har just nu lite problem med nya sidobordet som jag köpte på auktion förra helgen måla eller inte??
Ha en skön helg

sagaulla sa...

Roligt att se bilder från nya hemmet. Hade gärna sett skänken framifrån! Ser härligt robust ut.
Hoppas nu att ni har tillräckligt med flytthjälp! Spännande att höra hur er första natt där känns!
Var rädd om ryggen nu då du kånkar o bär!

Livet på Vestergård sa...

Så snyggt! Hoppas att du visar mer från ert nya hem.
Kram Kicki

Lyckoslanten sa...

Tänk att du har kommit så långt på väg att du kan börja inreda! Du har öga för det där du! ♥

Sabina sa...

Vilken snygg skänk! Snygg mot vitt!
Kram Sabina