måndag 24 oktober 2011

Piratskeppet,

Igår hade vi celebert besök nere i hamnen. Ett riktigt piratskepp hade lagt ankar där. Minfartyget Pohjanmaa har just återvänt från ett uppdrag där man jagat pirater ute på de stora havet.

 Det pirrade nog litet i magen när vi såg de stora minorna.

Vi undrade också över hur bekvämt den person som skall sitta här har det på jobbet? Så värst ergonomiskt ser det inte ut iallafall.

Nu är det dags att ta itu med den här veckans utmaningar. Ha en fin start på veckan!

2 kommentarer:

alegni sa...

boys will be boys :)
det piratskeppet har vi också besökt... för ett antal år sedan. lika imponerande nu som då, kan jag tänka mig. åtminstone för små pojkbollar :)
kram

sagaulla sa...

Oj så spännande, där hade jag verkligen velat vara med. Gömde sig några pirater bakom minorna?
Tuff kille ni har som vågade sig ombord. Då kustbevakningen var och besökte oss på Blidö 1981 vågade inte min son komma ombord och till mig väste kaptenen att jag skulle vara tyst,tillträde för utlänningar förbjudet!
Må väl!