tisdag 4 oktober 2011

Ett tidningsfreak,

Ja det kan man nog kalla mig när det kommer till inredningstidningar. Jag älskar att sätta mig ner i soffhörnet med en ny inredningstidning. Speciellt mycket gillar jag att bekanta mig med nya tidningar. En god vän besökte nyligen Danmark och med i bagaget hem hade hon denna tidning åt mig.


En riktigt trevlig tidning full med idéer och inspiration. Jag kikade in på deras hemsida och konstaterade snabbt att det finns en norsk tidning med samma namn. Den norska hemsidan var riktigt intressant och där finns mycket inspiration att hämta. Här kommer ett axplock på vad jag hittade:

Ett hem i 1800-tals anda, där man spelar litet med kontraster. Jag gillar Kartell stolarna i kombination med den antika stilen. Det får tummen upp av mig!

Ett hem i retrostil. Notera glasskivan på Amerika kofferten och vi har faktiskt precis samma lösning med en liggande spegel ovanför vår soffa i vardagsrummet. Tyvärr har vi inte samma soffa som på bilden.


TV'n ser man relativt litet av i inredningssammanhang. Här är en billig variant av ett TV-bord. Inte så dumt eller hur?


Litet annorlunda förvaring till sovrummet kanske?

Såklart finns det med inslag av vita hem också. Här är en stockstuga som man piffat upp med vit färg. Men känner ni som jag att trenden börjar svänga nu? Man börjar se mera inslag av mörka färger och rustikare material i inredningen nu. Det blir spännande att följa med utvecklingen.

Kika gärna in på Bolig Pluss, för mera inspiration. Det kan behövas om ruskvädret vi haft idag håller i sig!

10 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Att få sätta sig ner med en ny inredningstidning det är verkligen avkopplande det. Jag har varit "vit" i min inredning i över tjugo år så vi får se om jag inte fortsätter med det fastän trenderna svänger. Men jag tycker ju samtidigt om lite rustikare detaljer i inredningen :)

Camilla sa...

inredningstidningar är också min passion! Att få en tidning i sin hand som inte finns i våra egna affärer är ju nästan för bra för att vara sant :)

Anna-Lena sa...

Med vitt som bas så kan man enkelt plocka in de senaste trenderna utan att behöva göra en totalrenovering. Bara att slänga in nån pryl i rätt stuk eller färg och plötsligt är man helt inne igen! Det är fördelen med vit inredning enligt mig :-) Jag har lagt in mycket brunt och "murrigt" i höst och det känns riktigt rätt och bra just nu.

Lyckoslanten sa...

Har förstått att den tidningen är bra. Det här med inredning och trender gör man ju som man trivs bäst med. Jag är i varje fall glad över vita tak och då får resten variera. Man blir ju lätt inspirerad när man bläddrar i de där tidningarna!
Ha en fin dag! ♥

Anonym sa...

Jag gillar också kombinationen med Kartell stolarna o bordet. Effekten var överraskande intressant - och modigt!
E.

alegni sa...

tack för tipset! jag ska genast klicka mig dit för att kika vad de bjuder på.
kram

Anonym sa...

Kan inte låta bli igen en gång......
Alla dessa vita rum är i mina ögon otroligt själlösa.....vet och fattar inte vart den egna stilen försvunnit.Varför måste ALLA ha allt i vitt,antagligen är det för att jag hör till en annan tidsålder,men är otroligt glad över att jag alltid haft min egen stil och inte behövt göra som alla andra.
Moster B.

StrandviksVillan sa...

Tack för tipset! Alltid trevligt att kika på inspirerande och vackra bilder på nätet!

Ha en skön söndag!
See ya soon!

Så Vitt Jag Vet sa...

PS. Väntar på min skarf som jag vann hos dej... Skickade min email, men kan du meddela om de inte fått min adress..
Ha det bra !
Kraam
Sanne

Hanna sa...

Norrmän och danskar kan det där med snygg inredning tycker jag. Men jag håller nog inte med dej om att det börjar komma så mycket mörkt än, eller så ser jag bara det jag vill se :)