onsdag 10 augusti 2011

En kväll på Cirkus,

Redan förra året när cirkusen kom till stan, meddelade sonen sitt intresse att besöka cirkusen. Då tyckte vi han var litet väl ung för det, så i år när skyltarna dök upp i gathörnen meddelade han åter sitt intresse. Jag måste erkänna att jag inte är någon större cirkusfantast, men vi tyckte att han borde få uppleva det själv, så vi bokade in ett besök dit.

Jag vågar inte ens tänka på hur många år det är sedan jag sist besökte en cirkus. Mitt starkaste cirkusminne är nog när jag och en väninna fick rida på en elefant. Nu finns ju inte elefanter på cirkus längre, men hundar och hästar kan man fortfarande få se.

Själva showen var över min förväntan faktiskt, fast den kanske riktade sig till litet äldre barn. Dock ser jag fram emot själva reflektionerna efter besöket. Jag har nämligen på känn att det kommer att ställas till både en och annan cirkusföreställning här hemma efteråt.

Vill man skapa litet cirkusstämning hemma, så har danska Maileg litet cirkusinspirerade produkter i sitt sortiment. Ifall du gillar Maileg, så ligger deras nya jul/vinterkatalog ute nu. Den hittar du här.

Nu - kan jag få största möjliga tysssstnad?

5 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Vi besökte cirkusen i fjol och jag tyckte också att det var bättre än väntat. I år hoppade vi dock över. Tur att A inte har lagt märke till reklamskyltarna i stan, för då hade vi nog fått höra en massa tjat kan jag tänka mig. Kul om ni hade en trevlig kväll!

Camilla sa...

I morgon ska vi på cirkus :) Storasyster har väntat ända sedan ifjol att cirkusen skall komma till stan... För lillasyster blir det cirkuspremiär, får se hur det går!

alegni sa...

du vet vad jag tycker om cirkus ... men mailegs prylar är fina ändå :)
kram

Lyckoslanten sa...

Jag har besökt cirkus via jobb även sedan sönerna ansåg sig vara för vuxna. Det har varit bättre och sämre föreställningar. Bra om du är nöjd. Sonen bearbetar säkert upplevelsen genom lekar!
Ha det! ♥
ps. Maileg blir man ju aldrig för gammal för!

Anonym sa...

Elefantenryggens tjocka rynkor o enstaka långa hårstrån finns starkt insvetsat i mitt minne :) Undrar om det ej är denenda gången jag besökt cirkus. Kanske nästa år?
E.