onsdag 27 juli 2011

Lila i höst?

Fortare än vi tror står hösten inför dörren. Är det någon annan än jag som lagt märke till att lila verkar vara en färg som är starkt på kommande i höst? Den verkar komma starkt på både kläd- och inredningssidan. Kanske går vi klädda såhär i höst?

chillnorway.com, hunter.com

Jag besökte en optiker affär i veckan och såg till min förvåning att färgen dykt upp även i deras hyllor. Lila glasögonbågar känns ganska vågat tycker jag, men för den som bär upp dem kan de nog vara riktigt fräcka.

hm.com
För de litet mindre damerna verkar också lila finnas med i höstgarderoben. För killar verkar färgen mest förekomma blygsamt i olika accessoarer. Lila eller plommonfärgat är ju snyggt att kombinera t ex med grått och blått, så varför inte tänka någon detalj åt killar också?

benetton.com
 Jag har sett att det har dykt upp nya bloggläsare såhär mitt i sommarvärmen. Det gläder mig och jag hoppas ni skall trivas här i min lilla blogg.

Ha det gott!

3 kommentarer:

sagaulla sa...

Det verkar som att jag och många andra pensionärer kommer att bli riktigt trendiga i höst. Behöver ej ens byta ögonskugga.
Synd att jag bad dem måla över den svagtlila färgen som väggarna i mitt blivande kök var målade i. Kanske hade det blivit för mycket att se lila runt sig dagligen.
Må väl!

Lyckoslanten sa...

Lila kunde passa dig bra, även som glasögon! Tyvärr går inte lila ihop med mig, men jag tycker det är snyggt på andra!
Ha en fin dag! ♥

En vacker vardag sa...

Sagaulla: Ser fram emot en höst med många trendiga pensionärer nu då. Kök i ljuslila klarar man nog sig utan tycker jag. Det är inte ens "retro-fint" som ditt nuvarande är!

Lyckoslanten: Kall lila står jag nog också över, men om nyansen går mera mot plommon så kanske man skulle våga prova på i något plagg i höst. Vi får se!