söndag 8 maj 2011

Det är din dag,


Såg ni programmet "Det är din kväll" på TV4 igår kväll? Ett program där man lyfter fram vardagshjältar och förverkligar en av deras drömmar. En välkommen motvikt till den mängd ytliga dokusåpor som visas på TV, tycker åtminstone jag som med en tår i ögonvrån tittade på programmet.

En perfekt uppladdning till dagens morsdagsfirande enligt mig. För skulle någon fråga mig om jag hade en vardagshjälte, så vore det just min mamma. Jag har till mycket henne att tacka för att jag är den jag är idag. Dessutom är hon en alldeles fantastisk mormor åt våra barn och ett fantastiskt stöd för min familj.

Eftersom vi i morsdagsveckan också firat diverse födelsedagar tyckte jag det var en rolig idé att ta med mamma och barnen till fotografen, för ett gemensamt foto. Det gjorde vi och nu har jag ett underbart foto av oss i tre generationer. Det vackraste morsdagskortet någonsin tror jag.

En speciell hälsning skickar jag också till mina mostrar idag. Tack för att ni finns och är så fantastiska som bara ni är!

Jag vill önska alla som firar morsdag idag, en underbar och minnesvärd dag!

6 kommentarer:

sagaulla sa...

Satt och tyckte synd om mig själv som ej firas på den morsdag jag eg. vill bli firad på och så blev jag det iallafall! Tack kära du!
Bättre mamma kan du ej ha än min kära syster!
Vill se fotot!

Njut av morsdagen nu!

alegni sa...

vad fint du skriver, som vanligt, och vilken trevlig presentidé!
ha en finfin morsdag!

Anonym sa...

Tack älskade systerdotter för denna otroligt fina hälsning.
Du har helt säkert alldeles rätt de kommer utan vidare att vara de BÄSTA morsdagsgåvan till din mor.
Du har slagit oss med en hästlängd......Grattis 2-barnsmamma!!!!
Moster B.

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin ide´med besöket hos fotografen!

Lyckoslanten sa...

Det var en fin gåva till din fantastiska mor! Stort grattis till dig med! ♥

lyckobo sa...

Härlig ide med fotot, ett minne för livet! Skönt att få ha mamma med ett tag ännu, har verkligen lika mycket hjälp och stöd av henne som du av din!
Skön morsdagskväll fina du!