lördag 16 april 2011

Vårgrönska,


Igår fick äntligen vår lilla syster komma hem från sjukhuset. Nu håller vi tummar och tår att vårens "friska vindar" skall blåsa iväg alla vinterns tråkigheter, så vi får vara friska och njuta av den annalkande sommaren. Husbyggandet har gått på halvfart de senaste veckorna och nu är det nog dags att växla upp till en högre växel, med det projektet.

Jag blev så himla sugen på att pigga upp balkongen med något nytt nu när solen har börjat skina där på dagarna, så jag köpte jag en ny kruka som jag planterade pärlhyacinter i. Jag hann bara ta fram grejerna, så var sonen framme och ville hjälpa till.


Jag har aldrig haft pärlhyacinter förr. Vanliga hyacinter kan jag inte ha inne pga doften, men de här små verkar inte dofta lika starkt som de stora. De är ganska söta små blommor tycker jag. Jag la litet mossa i krukan också, som dekoration.


Krukor på fot är jag svag för, så denhär krukan föll mig genast i smaken. Den kommer från Säde. Hjärtat i betong fick jag med mig från Plantagen, där jag också köpte blommorna.

Imorgon vankas det kalas igen, så nu skall jag fortsätta med förberedelserna.

Ha en skön lördagskväll!

3 kommentarer:

sagaulla sa...

Visst blir man lycklig över det lilla här i livet. Själv har jag städat balkongen och planterat en låda med pense´er och suttit ute och njutit.
Nu hoppas jag verkligen att lillasysters sjukhus besök är över!
Lycka till med det kommande kalaset och kram till er alla!

Livet på Vestergård sa...

Fin rubrik du har ;0)
Visst är det roligt när man får plantera lite vårblomster.
Hoppas att ni får ha lillasyster hemma nu och att det reder upp sig!
Njut av resten av helgen.Kram Kicki

Nette Cecilia sa...

Jättevacker kruka o härliga blå pärlhyacinter.Hoppas ni får vara friska nu ,kram Nette