måndag 11 april 2011

Kalas med krux,


Igår var det då äntligen dags att hissa flaggan i topp och inleda kalasfirandet för denna vår. Mentalt hade jag förberett mig för firandet hela veckan, men jag hade inte alls räknat med att vår lilla syster än en gång skulle bli inlagd på sjukhus på fredag. Valet stod mellan att inhibera kalaset och göra en liten kille mycket besviken eller att gilla läget och försöka göra kalasförberedelserna från sjukhuset. Valet föll på det senare alternativet.


Sent på lördag eftermiddag styrde jag och mannen kosan till affären för att inhandla det viktigaste för festen. Idéen om att bjuda på hembakat fick bli en vacker tanke denna gång och vi fick nöja oss med det som fanns i hyllan i butiken. Det blev litet småplock som jag tänkte kunde tilltala småfolket på festen.


Den prickiga löparen svarvade min kära mor ihop på nolltid av en tygbit jag köpt på Säde. Jag tyckte färgen på den passade så fint till girlangen som jag hängde mellan sovrumsdörrarna i hallen.


Det absolut viktigaste för sonen, det var att han skulle få en "Tiger" tårta på sitt kalas. Som tur hade jag beställt den tidigare i veckan, så han fick sin efterlängtade tårta till sin fest.


Så med tanke på omständigheterna och att allt blev "sista-minuten" fick vi ett riktigt lyckat kalas. Dottern fick permission från sjukhuset över dagen så hela familjen fick vara samlad. Och det är ju ändå det viktigaste!

Ha en fin fortsättning på den nya veckan!

3 kommentarer:

alegni sa...

where there's a will, there's a way. skönt att ni fick kalaset undanstökat, för en krasslig dotter och en ledsen son är nästan mer än en mamma kan ta.
styrekram

StrandviksVillan sa...

Härligt!!
Jag tror nog kanske vi mammor har lite för höga ambitioner när det gäller kalasen... Barn har inte samma krav - förutom när det gäller sånt som Tiger-tårtor förstås ;)
Själv har jag minskat ned på sorterna på kaffebordet på kalas, det lämnar ju ändå alltid över en massa.... som jag äter upp!

Hoppas tjejen mår bättre nu!
kram, A-C

Lyckoslanten sa...

Fint blev det! Tigertårta och fint pyntat! Man kan bli tårögd över tanken på hur viktigt ett kalas kan vara för fyraåriga söner! ♥