onsdag 2 mars 2011

Vårnytt från Greengate,

Var det någon annan än jag som tyckte det var vår i luften idag? Solen sken så vackert från en blå himmel, fåglarna kvittrade och det droppade från takrännorna. Äntligen, eller hur?

Säde har fått in en stor last Greengate produkter och de känns så himla våriga och fräscha med sina prickiga, randiga och blommiga mönster.

Tidigare var jag inte så förtjust i Greengate, men just idag är jag barnsligt förtjust i dem. Titta bara på formen på sockerskålen och gräddsnäckan/mjölkkannan, visst är de vackra? De skulle väl komplettera lattemuggarna som nu finns i en massa olika mönster fint?

Jag har förstått att sockerströaren till vänster i bilden är en riktig raritet, som är svår att få tag i. Den finns i ljusblått...

...och i rosa.

Vill du se mera Greengate inspiration så finns sommarkatalogen här. Bara att drömma sig bort till varmare tider!

En annan efterlängtad vårkollektion har anlänt idag. Mer om den berättar jag senare!

Allt gott!

5 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Jag älskar GreenGate så mycket fint du visar
Kram Agneta

Sonja sa...

Hej hej tillbaka :) Vilka härliga bilder!

alegni sa...

ujuj, det blir nog en tur till brändö igen, ser jag...
tack för dina vänliga ord!
kram

Lyckoslanten sa...

Gillar! Glad jag fick med mig några av de vackra! Ser att sockerskålen och min GreenGate-klänning har samma mönster! :o)
Det blir nog en ny tur snart! Ha det! ♥

Miss Goldie sa...

Njae, det är lite too much för min smak. Visst kunde jag tänka mig en kanna eller en sockerskål, men då ska nog allt annat porslin på bordet vara neutralt vitt. Men snyggt som en liten färgklick är det definitivt! Den rosa sockerströaren var ju jättefin, men vad ska jag med en sån till när jag aldrig strör socker på nåt! ;-)