tisdag 1 mars 2011

Tema vecka 9, Klädförvaring


Denna veckas tema på fabriken är klädförvaring. Jag blir riktigt full i skratt när jag läser rubriken. Eftersom våra futtiga klädgarderober för tillfället är oåtkomliga bakom dotterns spjälsäng, förefaller detta tema närmast komiskt. Jag kunde skriva en mindre roman om hur det är att leva utan klädförvaring, känns det som. Det går inte en dag utan att jag bannar mig över situationen just nu.

Klänning ChillNorway, tapet Laura Ashley

För att lätta upp stämningen hemma, borrade maken upp en krok på sovrumsväggen där jag nu kan hänga mina favoritplagg. Ingen dum lösning alls, förutom att man får dra in magen litet när man går förbi, för att inte dra ner kläderna.

Jag kan lova att just åt detta ämne har jag ägnat en tanke eller två när det gäller planeringen av huset. Det skrev jag mera om i ett inlägg här.

Titta gärna in i Fabriken för mera inspiration om klädrum.

Ha en fin fortsättning på veckan!

3 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Det som du visar är ju en vacker klädförvaring...
Kraam
Sanne

Lyckoslanten sa...

Litet humor där! :o) Men även om jag har en stor klädskrubb och garderober är det inte tillräckligt. Hänger på dörrar och allehanda krokar. Varför gömma undan vackra kläder! ;o)
Lyckad dag i går! ♥

StrandviksVillan sa...

Kommer så väl ihåg hur det var att bo med för ynklig klädförvaring...
Visserligen kunde vi haft mera nu också ;) Vi har tre stora skjutdörrar i vårt sovrum, men nu har jag märkt att det inte är så praktiskt ändå. Blir ett evigt skuffande hit och dit när man lägger in rena tvätten...

OJ så jag ser fram emot att besöka Säde!! Kanske nästa vecka, hoppas hoppas!

Ha det bra och hoppas ni alla är friska och krya nu!
A-C