måndag 21 februari 2011

Vårskor Del 1,

Ett säkert vårtecken är att åtminstone jag blir sugen på att gömma bort alla tjocka vinterkängor längst in i skåpet och byta ut dem mot lättare vårskor.


EMU stövlarna har tjänat sitt syfte denna kalla vinter. Jag går barfota i mina och fast mätaren pekar på kalla -25 grader, så fryser man inte om fötterna med dem på. Jag är mycket nöjd med dem, men börjar känna mig litet trött på dem nu.

Friis

Vårens trendfärg på skor verkar vara färgen taupe. Hur man nu sedan skall förklara den. För er som känner till hästar, så kommer jag främst att tänka på färgen musblack. Färgen är fin tycker jag och är lätt att kombinera med andra färger.

Swedish Hasbeens
Kängor verkar det finnas mycket av i vår. Här ett par i läderkängor en härlig naturfärg från Swedish Hasbeens.

Vagabond
Här är ett liknande budgetalternativ i tyg från Vagabond. Jag fnissar för mig själv, för jag har haft ett par liknande för sisådär 15 år sedan.

Marc' O Polo
Denhär stövletten skulle jag inte alls tacka nej till i min vårgarderob. Ursnygg är den!

Vagabond
Riktigt full i skratt blir jag när jag ser denhär kängan från Vagabond. Jag hade en precis likadan i samma märke för ca 15 år sedan. Folk lyssnade på Nirvana och klädtrenden med kläder lager på lager kallades "Grunge" då. Någon som kommer ihåg den tiden? Visst är det lustigt med mode - att allt kommer igen efter en viss tid...

Ifall shoppingsuget slog till så är det bara att titta in på Brandos och klicka hem någon av favoriterna. I väntan på våren...

Hoppas att ni har haft en fin start på veckan!

3 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Jodå, det där känns bekant, jag har också haft de två kängmodellerna du visar i min ungdom. Den svarta med "randig" klack i brunt o svart var en storfavorit minns jag. Kombinerat med baggy jeans o rutig skjorta i storlek XL - en äkta grungestil :-)

Ingela sa...

Kul och omväxlande med din skokavalkad. Friis skorna föll då mig riktigt i smaken!

StrandviksVillan sa...

Ååååh, den där sista bildens känga, exakt såna hade jag också fast i beige mocka!! Varför slängde man dom egentligen... allt kommer ju tillbaka förr eller senare ;) Jag storgillade verkligen dom kängorna, så användbara.