fredag 14 januari 2011

Sol ute - sol inne,


 Sol ute - Sol inne,
Sol i hjärtat - Sol i sinnet.

Nej tyvärr, riktigt så fungerar det inte just nu. Ingen sol ute ännu. Inte inne heller för den delen. Fast jag plikttroget äter D-vitamin, som hälsomyndigheterna rekommenderar, så blir jag bara tröttare för varje dag som går. Kanske beror det på att det håller på att flytta in ett litet tandtroll till oss. Dottern får tänder så det bara knakar. Så hon ligger och morrar i sin säng på nätterna. Sover inte hon, så sover ju inte mamma heller. Så enkelt är det bara!

tv4.se
Litet sol i TV-rutan lär det iallafall bli ikväll när vi får träffa gänget i Solsidan igen i nya avsnitt. Serien kör igång på FST5 ikväll och det vill man ju inte missa.

Sol i sinnet önskar jag er denna fredag kära bloggvänner!

4 kommentarer:

Åppå Källbackan sa...

Är det inte lite roligt att vi har ett bostadshus som heter just "Solsidan" här i stan?! ;)

Sandra

Nickby rapporterar sa...

Å nej, tandnätterna är inte roliga. Shorty får hörntänder just nu och det innebär att han är halvvaken från och med midnatt och framöver. Eller, han sover och jag håller honom sovande. Ha ett skönt veckoslut! Hoppas ni får sova! Micaela

Så Vitt Jag Vet sa...

Måste oxå se på Soldidan...... Men i kväll är det middag i centrala H:fors som gäller :)
Skön fredagkväll till dej !
Kraam
Sanne

Lyckoslanten sa...

Så glad jag blev när jag åkte hem idag vid tretiden och kunde se solen! Solsidan har jag däremot missat och nu har jag bestämt att köpa någon dvd över det missade, men nu kanske jag kan snappa upp på FST5. Vi ser ju också Sveriges tv 4.
Visst, jag ska kolla med dig nån gång om träff, kanske när OM öppnar i staden! På kul!
Ha nu en skön kväll, den bästa på hela veckan! ♥