fredag 21 januari 2011

Sagolandet,

Har ni föreställt er hur det skulle vara att bo i ett sagoland? Där det händer oförklarliga och underbara saker.

I ett land där allting i naturen är vitt...

Där trädens grenar hänger som mystiska trådar, täckta av snö och frost...

Som bildar sagolikt vackra mönster mot himlen...

Och där varje träd ser ut som ett unikt konstverk.

Vi behöver inte föreställa oss. Sagolandet finns utanför våra dörrar. Så otroligt vackert. Ödmjukt tackar jag för denna underbara gåva och njuter så länge den varar...

Jag önskar er ett sagolikt veckoslut!

7 kommentarer:

sagaulla sa...

Då jag såg dina sagolikt vackra bilder förvandlades jag till en främmande vit fågel som förirrat sig in i ett vitt trollskt landskap, vilken lycka av nya upplevelser,sååå blev jag bara ett tu tre mig själv och kollade ut i det gråa trista vädret! Njut av det vackra så länge ni kan och ta vara på varandra!

Anonym sa...

De är nog väldigt sagolikt vitt och vackert ute just nu.Själv hade jag inte varit ut körandes något på två dagar och att köra upp efter vår väg var som att köra genom en vit tunnel,första gången som man inte såg något annat än vitt på alla sidor,mellan stenmurarna,tror faktiskt att de är mera snö i år än senaste år åtminstone här.Fina foton!

alegni sa...

du får det att låta så mycket bättre än det är i verkligheten.
hälsn. vinterhataren
;)

Livet på Vestergård sa...

Jag håller med: det är sagolikt vackert!
Ha en mysig fredagkväll.Kram Kicki

Ingela sa...

Visst är det vackert, man kan inte annat än hålla med dig. Det är som en saga. En kall sådan, men då vi inte kan göra något åt det så faktiskt bäst att gilla läget! Låt oss ta vara på denna härliga fredagskväll
Kram Ingela

Lyckoslanten sa...

Jag tycker verkligen att det är vackert och jag vill ha vintern så här tills det är dags för våren att anlända. 3-5 minusgrader är perfekt och mycket snö för barnen att leka i och för mig att beundra träden. Inget tö och slask på ett tag!
Ha en skön helg! ♥

mammaxtre sa...

Vilka fina bilder. Vackert så vackert.