söndag 5 december 2010

Söndagsbild, vecka 48


Hjälp vad dagarna går fort nu. Idag är det redan andra advent och jag har massor kvar att göra inför julen. Litet julstress hör ju nästan till för att man skall hitta den rätta stämningen men lagom är bäst. Som alltid.

Denhär dagen började riktigt fartfyllt hemma hos oss. Tomten hade varit klurig nog att bara lämna en lapp i storebrors kalender med anvisningar hur han skulle hitta dagens överraskning. Jakten gick genom ugnen, strumplådan och t o m i favoritfilmens fodral hade tomten lämnat en lapp. Vilken bustomte alltså! Till slut hittade sonen det efterlängtade paketet som visade sig innehålla en påse popcorn. Vilken glädje då han hittade det! Klurig som han är i sin tur, så rekonstruerade han hela "jakten", så att han kunde uppleva den en gång till.


Veckan som gått har bjudit på underbart vackra vinterdagar. Tyvärr har jag inte hunnit njuta av dem så mycket som jag önskat. En dag var allt ute alldeles taggigt av frosten. Det såg så härligt ut så jag knäppte några bilder. Jag hör ju till dem som faktiskt tycker om vintern och jag njuter otroligt av de soliga vinterdagarna. Inte är det ju så man vill slå sig ner på en bänk och njuta direkt, men man kan ju ta långa promenader i den klara luften istället.


Imorgon firar vi självständighetsdag och då skall vi bänka oss (med popcornen) framför TV:n och titta på balen i presidentslottet. Det hör liksom till traditionerna.

Ha en skön söndagkväll och ha en fin start på veckan!

4 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Trevlig och annorlunda upplevelse med dagens kalender. Sådant minns barn länge! Fin vecka som har varit med både sol och frost! Hoppas att nästa vecka blir lika fin ;O)

Kram Gugi

Miss Goldie sa...

Låter som en rolig inledning på dagen med skattjakt! Det måste vi komma ihåg att fixa här nån gång också. Presidentbalen har vi inte sett på några åt, men imorgon känns det verkligen som om jag kunde tänka mig att bädda ner mig i soffan några timmar med resten av gänget och njuta av vackra klänningar (och popcorn var ingen dum idé) :-)

Livet på Vestergård sa...

Vad roligt med skattjakt!
Det är så vackert ute nu. Önskar bara att man hade tid att riktigt njuta av det :)
Kram Kicki

Anonym sa...

Oj,vad sonen skall ha gillat detta,de var också här i huset de som var de absolut bästa då barnbarnet fick en lapp i handen när hon vaknade här och fick söka sin gåva.Toppen,detta minns O länge.
Plogbilen var just här så jag fattar att de blir snöskottning i dag, på det plogbilen lämnat åt oss att sköta om.
Ha en skön och självständighets dag,de är en stor förmån att få fira den.Vi får sända en tacksamhets tanke till alla de som varit delaktiga i att vi i dag bor i ett land som är självständigt.
Moster B.