onsdag 15 december 2010

Några julklappstips,

Som utlovat så tänkte jag idag dela med mig av några julklappstips för såväl små som stora tjejer. Ifall det finns andra än jag, som ännu jobbar på att hjälpa tomten att fylla säcken. Hemma hos oss älskar vi ulli-gulliga tossor så dehär tofflorna skulle jag nog gärna sticka fötterna i en kylig vintermorgon:

EMU tofflor för damer
Nu råkar jag via en mycket hemlig källa veta att Tomten har lagt ner ett par jättegosiga tofflor för en liten tjej i just vår julklappssäck. Ni kan aldrig gissa i vilken färg? Till och med jag som inte är någon vän av rosa tycker att de är alldeles bedårande. Plus att de säkert är väldigt varma för ett par små fötter.

EMU tossor för barn 0-24 månader
Små tjejer vill ju också vara fina nu i festtider och till butiken hade det just anlänt en härlig samling smycken för barn. Det är aldrig för tidigt att börja eller hur...

Barnsmycken från Pearls For Girls
Fast det är smällkallt ute idag så är det ju faktiskt så att våren så småningom är på antågande. Åtminstone klädkollektionerna brukar ju börja dyka upp i butikerna genast efter mellandagsrean. Dehär nya scarfarna bara andas bara vår och sommar. Småblommiga tyger i vitt, ljusblått och rosa kombinerat med vackra spetsar. Kan det bli vårigare än så?
Scarfar från Love Forever
Inspirationen kommer från Dolly's Boutique.

Idag har vi julfest på sonens dagis och jag känner mig så förkyld. Typiskt! Skulle inte alls hinna med att bli sjuk mitt i julstöket, men man får ju inte välja direkt.

Hoppas att ni klarar er undan förkylningen. Ha en fin fortsättning på veckan!

7 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Sitter här i mina rosa ulltofflor och nyser!
Har inte klarat mig undan, trist!
Hoppas att du slipper!

Kram Mimmi

Ingela sa...

Hej på dej!

Tack för tipsen! Tofflorna ser verkligen gosiga ut och snygga!

Du riv en ingefära (om du har någon) koka i vatten och andas in... om du fixar det drick som te med honung i. Det gjorde jag och det gjorde susen!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej! Hallå!

Vilken mysig blogg!
Hit kommer jag gärna igen..

Julkramar Maria

Livet på Vestergård sa...

Mysiga tofflor!
Krya på dig.Kram Kicki

Inge sa...

Härliga tofflor. Tänk om tomten kunde hämta sådana åt mig.

Lyckoslanten sa...

Det var trevligt med inspirationsbilder! Kanske jag kunde ha hittat min julfestklänning där! Förkyld har jag varit många veckor nu, vilket hör till ovanligheterna för mig.
Krya på dig du! ♥

Skogsdoft & havsbris sa...

De där gosiga tofflorna vore verkligen något för mig, som brukar vara frusen om fötterna!
Vad trist att du blivit förkyld, hoppas du kunde njuta av dagisjulfesten i alla fall! Du får krya på dig så du orkar med allt julstök! Har tyvärr inte klarat mig undan, har varit sjuk hela 3 gånger på raken så det börjar räcka tycker jag...
Ha det så bra!