tisdag 28 december 2010

Julen, Del 2 - Julklapparna

Efter en lång väntan kom han då äntligen, julbocken. Sonen var så uppspelt när han kom, men han fann sig fort i situationen och hjälpte julbocken med distributionen av klapparna. Dottern är ju ganska lugn av sig, så hon tittade en gång på julbocken, sen var han inte så intressant längre. Hans skägg däremot var hon väldigt intresserad av och jag fick hålla i skägget medan vi tog ett foto av familjen (ni anar vem som gömde sig bakom skägget va') så hon inte skulle rycka loss det.

Vi måste nog ha varit väldigt snälla i år, för julbocken hämtade många paket åt oss. Speciellt åt barnen. Sonen rankade snabbt paketen. Först öppnade han de hårda paketen i storleksordning och de mjuka sparade han till sist. Jag undrar varför barn inte gillar mjuka paket? Jag däremot gillade innehållet i flera mjuka paket.


Sonen fick en jättesnygg tunn jeansskjorta från Gant och dottern fick en klänning från Tommy Hilfiger. Båda kommer säkert att bli flitigt använda inkommande sommar. Vi köper inte märkeskläder åt barnen, men jag uppskattar minsann att en av julbockens medarbetare har så god smak.
Vi älskar böcker hos oss och det är alltid uppskattat när det dyker upp nya till samlingen. Barnböcker har vi säkert flera hyllmeter av för jag har kvar alla mina böcker från när jag var barn. En som jag däremot inte stött på var Bajsfesten av Alex Schulman. Det som var extra kul med denhär boken var att Alex dedikerat den till sonen. Undrar hur julbocken har lyckats med det?


En annan favorit är helt klart Okej boken. Både mannen och jag är uppvuxna med Okej, så boken är en riktigt rolig tillbakablick på 80-talet för oss båda. Förutom Okej läste jag tidningar som Starlet på 80-talet. Har du läst Okej?


Förutom klapparna som julbocken hämtade överraskades maken och jag med några andra gåvor. Maken fick en sånhär från Riviera Maison


och jag fick denhär söta nissen från Maileg


Julen är ju en tid av överraskningar och jag måste säga att tidpunkten när jag fick nissen och ljuset var en sådan när jag just trodde jag skulle flippa ur av all julstress. Så överraskad och glad blev jag över den att jag nästan tappade en tår. Ibland känns en medmänniskas omtanke så stort!

Jag råkar veta att de två sistnämnda gåvorna kommer från Säde. En av årets bästa julklappar är att favvoaffären Säde skall flytta till nya och större utrymmen i vår. Hur underbart är inte det?

Nu har jag spenderat två dagar på rean. Ingen favoritsysselsättning direkt, men är du nyfiken på vad jag shoppade så kika in igen. Tills dess: Ha det gott!

2 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Det var goda nyheter att Säde ska flytta till större utrymmen! Jag är alltid så rädd att jag ska ha ner något från hyllorna när jag är dit.
Finfina julklappar tomten kom med till er!
Kram Kicki

Lyckoslanten sa...

Ja det är bra när tomten kommer med det där lilla extra som man inte annars unnar sig! Vilken trevlig nyhet om Säde1 Det var rätt jobbigt att komma fram senast jag var dit! Nästa vecka ska jag gå en runda i någon inredningsbutik. Kläder brukar alltid bli något nyinkommet, vet inte varför. Men du ska ha det gott med de dina! ♥