söndag 7 november 2010

Söndagsbilden,


Visst är det söndag ännu fast klockan är mycket? Denhär dagen har känts lång tycker jag, men den har varit innehållsrik som de övriga dagarna denhär veckan. Tänk att de flesta dagar känns ju livet så rutinartat och inrutat. Sen när allting rubbas och man råkar ut för överraskande händelser, så är det just de tråkiga rutinartade dagarna man längtar efter. Kanske är det så att rutiner ger en känsla av trygghet för såväl små som stora?

Med en tung vecka i bagaget så har jag känt mig väldigt trött i helgen. En liten ljuspunkt var iallafall att komma iväg på ett Nordljus party till en god vän igår. Företaget och konceptet var nytt för mig, så jag såg fram emot tillställningen. Företaget har över 3000 produkter i sitt sortiment och försäljaren visade naturligtvis bara upp en bråkdel av dem. Mycket fina och mysiga artiklar har de, men eftersom jag har bestämt att inte köpa så mycket innan huset är färdigt så har jag inga "akuta" behov just nu.

Sen är jag nog litet gammaldags (notera, gammaldags inte gammal alltså!) tror jag. Jag gillar fortfarande att "tumma" på grejer innan jag köper dem. Det är liksom en del av upplevelsen för mig. Jag älskar att stiga in i en butik och få dendär känslan att ögonen inte räcker till att ta in alla intryck. Att känna på form och material innan jag bestämmer mig. Sån är jag då...

Är du nyfiken på Nordljus grejer så går det bra att kika in här. Ta god tid på dig, för det finns mycket att titta på.

Nu är det dags att låta denhär tunga veckan gå till historien. Hoppas att nästa vecka kommer att vara lugnare och mera rutinmässig.

Ha en finfin start på den nya veckan!

5 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Den där vita brickan med spegel (som madonnan står på) blev jag lite förtjust i. Men jag har ingen aning om var jag skulle ha den. Sen finns det nog säkert 100 andra saker jag skulle kunna tänka mig också, men jag tycker vi börjar ha de flesta prydnadssaker som vi behöver för tillfället.

Du är annars helt tvärt emot mig ang. shoppandet till huset. Jag köpte ju MASSOR medan vi höll på och planerade huset och det mesta från webbutiker. Fast nog är det ju roligare att gå in i en fysisk butik, man kan hitta nåt som man absolut inte skulle ha lagt märke till i en nätbutik.

alegni sa...

hoppas den här veckan för med sig mest rutin och minimalt med överraskningar!
jag är nog som miss goldie här ovanför, d.v.s. att jag inte har några som helst problem att beställa saker på nätet. undrar faktiskt om jag inte är postens största privatkund här i byn ;) ;)
menar du att du inte ens köpte den fina madonnan på bilen? riktigt tuff är du i så fall :)

Anonym sa...

Håller helt med dig att de är mycket trevligare att vara lite "gammaldags" skulle aldrig kunna köpa annat än böcker och beställa flygresor och teaterbiljetter på nätet vilket jag hittills har gjort,men man vet ju aldrig.....hur mycket man kan ändras ännu.
Hoppas din/er vecka blir lugn och trevlig.De händer ju rätt speciella saker att se fram emot alltid nu och då....
Moster B

Lyckoslanten sa...

Med den tidsbrist jag har får det nog bli flera julklappar via nätet. men, vilken speciell tillställning du var på. Skulle gärna ha kommit med på den! Hoppas nu att din vecka blir skön och inte så jobbig med dina hjärtan! ♥

StrandviksVillan sa...

Jag vill nog också gärna tumma grejerna först...

Skönt att lillan mår bättre redan, det är verkligen jobbigt med sjukhus. Vilket fiiiint kort brorsan gjort till henne <3

Ha en lugn och fin vecka nu!