torsdag 14 oktober 2010

En favorit i höst,

Ute faller snön just nu. Då passar det väl bra att pigga upp dagen med litet klädsnack.

Ibland är det enkla det bästa. Tidigare i höst köpte jag en enkel svart tunika med volang nertill och jag tror att det är det absolut bästa plagg jag köpt denna höst. Materialet är helt underbart, riktigt mjuk och skön trikå. Härligt att ha närmast kroppen.

Tunika Twist&Tango/Dolly's Boutique
Svart har alltid varit en favorit i min garderob, eftersom den färgen är så tacksam att kombinera med andra. Tunikan är som en topp, det är bara att kombinera med andra tunikor (med knäppning) eller en skön kofta som denhär i en varm brun nyans.

Kofta KappAhl
Båda plaggen är helt klart favoriter i höstgarderoben. Till dem behövs bara ett par svarta leggings och ett par snygga stövlar. Snyggt och framförallt bekvämt. Sånt gillar jag!

Svenska märket Twist&Tango var en helt ny bekantskap för mig, men jag är riktigt nöjd att jag vågade prova på det. Är ni nyfikna på deras vinterkollektion så kan ni kika här.

Allt gott i höstrusket!

3 kommentarer:

alegni sa...

fina plagg! det där är plagg som till och med jag skulle kunna ha trots att mina kurvor ligger lite på fel ställe just nu... ;)
usch och fy för rusket där ute. hoppas snön försvinner lika fort som den kommer.
ha det bra!

Miss Goldie sa...

Snyggt på hängaren, men ännu snyggare på dig! Verkligen fint med volangerna. Inte för mycket av det goda, utan helt lagom.

Lyckoslanten sa...

Det där ser riktigt snyggt ut! Jag har väldigt mycket svart på mina galgar. Min favorit är en svart långärmad trikå med längre sidor. den koftan har jag inte snavat över även om jag besökte två sådana affärer idag! Trevligt med klädsnack! ♥