tisdag 28 september 2010

Tema vecka 39, På väggarna

Denhär veckans tema på fabriken är "På väggarna" och för mig är det ett perfekt tema just idag. Mannen har haft ledigt några dagar och idag under en kort barnfri stund, passade vi på att göra en liten uppgradering av badrummet. Jag har ju bestämt att vi inte gör några större förändringar i lägenheten längre eftersom vi inte skall bo kvar så länge till, men vi har ju väldigt trångt så några små saker måste vi göra för att orka leva här.

Så idag blev det nya lampor samt nya väggkrokar i badrummet. Jag har länge sökt efter samma krokar som vi har från badrumsremonten för många år sedan (tror de är från IB Laursen) och så mitt i allt en dag, så hittade jag samma krokar på Säde. Vilken glädje! Det finns ännu en liten väggstump i badrummet, där man i nödfall kan klämma in några krokar.

Såhär såg våra krokar ut innan. Allas handdukar var inklämda på varandra och handdukarna torkade väldigt dåligt. Vackert att se på var det ju inte heller.

Hela sköna röran

Ett stycke tom vägg

Nya krokar med små handdukar

Gamla krokar med badlakan
Tänk att så lite kan göra så mycket för välbefinnandet! Jag är riktigt nöjd över dagens lilla projekt. Nu skulle jag ju hjärtans gärna vilja ha nya handdukar också, men det får nog vänta tills vi vet hur badrummen i huset skall börja se ut. Kära mamma har förstås broderat gästhandduken och barnens handdukar!

Nu sover båda juvelerna, så det är nog dags att ta modell av dem och avrunda dagen! Söta drömmar!

1 kommentar:

Skogsdoft & havsbris sa...

Tänk så mycket även en liten förändring kan göra! Vilken tur att du hittade likadana krokar till slut, de är jättefina!