söndag 5 september 2010

Söndagsbild vecka 35,


Så var det söndag igen då. Söndagens bild på Fabriken gick i gråa toner och jag blev så inspirerad av den att min söndagsbild ser ut såhär idag. Jag tycker det gamla fönstret är så vackert.

Huset besökte vi igår och jag har haft förmånen att få köpa litet gamla möbler som stått inne i det. Nu har jag alltså både nummerskylt och möbler men fortfarande inget hus. Ser ni problemet?

Idag skall vi åka på höstmarknad till Stundars (lokalt hembygdsmuseum). Oskar älskar att leka i deras lekpark, som har flera små hus i gammal stil. Jag tänkte passa på att titta om jag skulle hitta något gott på marknaden under tiden. Det är grått ute nu, så hoppas det inte börjar regna.

Ha en riktigt avkopplande söndag!

12 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan,jag hittade din blogg precis och den ska jag följa..:)..Önskar dig en härlig dag nu...Kram/Annelie

sagaulla sa...

Synd att man ej kunde köpa fönstret,om jag skulle ha förmånen att köpa ett hus så skulle jag börja med det fönstret! Spännande att se möblerna, undrar var du magasinerar dem nu? I sovrummet framför de andra garderobsdörrarna?
Lycka till på Stundars, glöm ej att köpa hem grisar som är jättesmaskiga till kvällskaffet!

Sandra sa...

Trevlig blogg! Och nu påminde du mig om Stundars... dit hade jag ju tänks fara men glömde bort det.

Karoleen sa...

Vacker bild! =) Älskar den gråa färgen.

lantliv etc. sa...

Hej,

Vilken vackra&enkelt bild: LOVE IT

Kramar*Marion

Åsa (Åsas Formaliteter) sa...

Verkligen en vacker fasad!

Linda sa...

Jättefin bild!

Grått är flott! :)

Kram

Anonym sa...

Jag minns då stugan ännu var röd och fönsterkarmarna vita. Tyckte nog det var vackrare då... :-)
Carina

alegni sa...

du är ju på god väg om du har både möbler och nummerskylt. resten är ju en bagatell, eller hur... ;)
ni söta barn hos er!

alegni sa...

jodå, mitt våningsfat kommer också från säde, en av mina favoritaffärer i den här stan :)

StrandviksVillan sa...

Va kul att ni har nybygge "på gång". Ja, en tomt är ju en god start ;)

Hihi, kan inte låta bli att fnissa åt din historia i förra inlägget! Helt bekant ju! Men så klart inte lika kul när det är en själv i den situationen...

Fin bild av den gamla stugan, vi har en också på vår gård som ska rivas så fort vi bara har tid. Därifrån har jag räddat ett som annat också.

Ha det bra!

Miss Goldie sa...

Då vi byggde huset var jag först helt inne på att välja nån av de fina fösntermodeller som finns på denna sida:
http://www.ikkunankehys.fi/index.php?/sivut/mallisto/
Men det blev aldrig av sen...tyckte inte att det passade på vårt hus. Men fina är de!