torsdag 2 september 2010

Nya milstolpar,

Idag är det 4 månader sedan vår dotter kom till världen. Otroligt vad den tiden har gått fort. Tycker det är som igår jag kånkade runt på min enorma mage och nu känns det redan som hon håller på bli stora damen. Kanske det är så med tvåan, att man inte hinner följa utvecklingen lika noga som med ettan. Så känns det iallafall och ibland önskar jag att jag kunde stoppa tiden.

En liten milstolpe passerade hon i helgen när hon flyttade från sin pyttelilla spjälsäng, till en normalstor spjälsäng som pojkarna skruvade ihop med gemensamma krafter.

Lilla spjälsängen
Nu står spjälsängen i vårt redan trånga sovrum så att garderobsdörrarna inte går att öppna. Inget system jag vill rekommendera tyvärr.

En nyvaken liten tjej
 Både lakanen med rosenbroderi och de blå lakanen med hjärtan har min mamma broderat och sytt. Visst är de gulliga?

Leendet
De senaste nätterna har varit väldigt tunga och jag har varit uppe varannan timme ungefär. Endel dagar har Emma humorn att börja dagen redan klockan fem. Det suger kan jag lova, men vem kan vara arg på någon med ett såhär underbart leende? Inte jag iallafall.

En annan milstolpe passerade vi idag. Vi skrev under kontraktet på tomten där vårt blivande hem skall stå! Hela familjen närvarade vid det "högtidliga" tillfället. Då återstår det att hitta någon som vill sälja ett hus åt oss då och att hitta ett hus som passar tomten. Mot nya utmaningar alltså.  

Nu sover båda gullungarna så det är dags att krypa ner under täcket medan chansen ges.

Ha en fin avslutning på veckan!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Finns inget annat att säga än....:)
Världens underbaraste lilla släkting,som är lillasyster till världens klurigaste storebror,som har en mommo som är bäst i världen att handarbeta.
Njut av livet!
Moster B.

Miss Goldie sa...

Vilka söta bilder, jättegulligt leende hon har! Grattis till lillan på 4-månadersdagen! Och grattis till att tomtköpet blivit officiellt nu!

sagaulla sa...

Min dag började med tårar,men nu när jag öppnat din blogg övergår tårana till ett varmt leende. Sorg och glädje följs åt. En stjärna föds och en annan slocknar.
Tack för att du finns till med din familj och för att du delar med dig av din vardag.
Grattis till nr.17!

Karin sa...

Hej!
Ååh va söt hon är lilla Emma! å redan 4 månader, Grattis!Hihihihi.. KÄnns inte alls som det var längesedan vi hade stora magar å bara läääängtade! Jaaaa... tiden går vansinnigt fort! Hoppas nätterna blir lite bättre, himla segt när man inte får sova... Vilka fina sängkläder din mamma har sytt, jättevackra!
Ha en riktigt härlig helg!
kram kram!

Karin sa...

ååå glömde! Grattis till tomten oxå skall bli jättespännande å se hur det kommer bli.
kram igen!

Anonym sa...

Åh, så söt hon är, lilla Emma!
Grattis till tomten!
H. Carina