måndag 27 september 2010

Dolly's Boutique,

Det har säkert inte gått någon förbi att jag gillar att shoppa. Två graviditeter har satt sina spår på min kropp. De former som fanns i mina glansdagar, kan idag hittas på helt nya ställen. Det har funnits ett stort behov att uppdatera garderoben just denna höst, eftersom de flesta av mina gamla plagg konstigt nog har krympt i garderoben under tiden av min senaste graviditet.

Största delen av nyckelplaggen till min höstgarderob har jag inhandlat på Dolly's Boutique i Smedsby. Av några enkla orsaker som jag värdesätter stort.

1. Jag kan ta mig dit med bil och parkera utanför dörren.
2. Jag får personlig och sakkunnig betjäning.
3. Kläderna där är personliga, har bra kvalitet och är alldeles underbara!

För dig som ännu inte hunnit stifta bekantskap med affären, så kommer här en liten presentation av Dolly's Boutique:

Här är skylten man skall stanna vid.
Butiken är fylld främst med skandinaviska märken.
En stor favorit just nu. ChillNorway's underbara velourplagg.
EMU stövlarna i fårskinn håller garanterat fötterna varma i vinter.
Minna Parikkas eleganta skor för höstens fester.
Dolly's har också accessoarer och smycken.
Alltid lika glada Ida önskar dig varmt välkommen.
En sak som jag tycker är väldigt bra, är att man via Dolly's Boutiques hemsida kan följa med vilka produkter som anländer till affären. Passar perfekt för en jäktad mamma som har begränsat med shoppingtid. Kika gärna in här för att läsa mer om de läckra märkena de har i sitt sortiment och vad som är aktuellt just nu.

Själv väntar jag på att denhär gulliga klänningen från EsterElenora skall dyka upp i affären:


Som jag tidigare sagt - man kan inte ha för många tunikor i sin garderob! Eller?

Hoppas ni haft en bra start på veckan. Vår vecka ser ut att bli fartfylld, med extra roligt program på fredag. Det berättar jag mera om senare.

Ha det gott!

8 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Nu tror jag att du har läst mina tankar! Jag googlade på vem som säljer ChillNorway och fann denna boutique på nära håll. Jag ska åka till Norge om en månad knappt och tänkte köpa där, men vi får se. Jag ska ta med en väninna och göra ett besök här med tiden! Det ser ut att vara en underbar affär! Tack för presentationen! ♥

sagaulla sa...

Kanske är det även en butik för äldre damer. Skall försöka få systerkär med som smakråd då jag kommer nästa vecka, bra att tunikan håller ännu.
Kan fredagsprogrammet möjligen ha att göra med nr.17?

Miss Goldie sa...

Mmm, mycket fint, speciellt Chill Norway. De ser så mjuka och sköna ut. Men oj vilka höga klackar! Kan någon verkligen gå med såna? :-)
Jag ser fram emot fredagen, det ska bli kul! ;-)

alegni sa...

vilken trevlig presentation. jag har hittills bara handlat ett smycke i sagda butik...
har du hört att en ny inredningsaffär öppnar på bölevägen i smedsby idag?

Livet på Vestergård sa...

Nu blir jag nyfiken .Kanske man borde göra ett besök där! Det ser ut att finnas mycket fint.

Miss Goldie sa...

Måste bara tipsa om en blogg som du säkert skulle tycka om:
http://oddmollyholic.blogspot.com/
Massor med vackra kläder visar hon upp.

En vacker vardag sa...

Miss G: Tack för tipset! Skall kika in där. Inte för att jag behöver mera "ha begär" för tillfället :) Tack för trevligt sällskap idag!

Miss Goldie sa...

Ha, ha! Ja, man blir lätt ha-galen då man tittar i hennes blogg. Önskar man hade obegränsat med pengar... Tack själv för en trevlig eftermiddag!