onsdag 18 augusti 2010

Vardag med bling,

Livet består av olika milstolpar brukar man ju säga. En av de största är att bli förälder. Jag hör mig själv referera till tiden "före barnen" ganska ofta. Före jag blev mamma levde jag ett strukturerat liv. Jag kunde göra en god och hälsosam salladslunch kvällen före, idag är det bonus om jag hinner äta lunch. Är den varm eller hälsosam talar vi lyxfaktor. Före strök jag mina kläder omsorgsfullt (till bra musik). Idag är det bonus om de är rena. Är de strukna talar vi lyxfaktor. Före fixade jag alltid mina naglar på söndagar. Idag är det bonus om de är klippta. Vet jag vad det är för veckodag, talar vi lyxfaktor.

Häromdagen blev jag dock så inspirerad av min frissa som alltid har skitsnygga naglar, att jag tänkte nu är det nog dags att skärpa sig litet. Sagt och gjort. Jag inhandlade ett rosa nagellack och nagelbling. På med rosa nagellacket (jag bör nämna att jag inte är en större vän av rosa). Det var hemskt. Jag vill inte nämna vad jag kände mig som, i lacket. Av med lacket och på med nytt neutralt lack. Det råkade vara en bättre dag, för jag hann t o m få på blinget, i samma process. Det hann t o m torka utan större skavanker. Lyxfaktor.

Så nu känner jag mig litet glammig i mitt nagelbling. Tyvärr matchas det inte av strukna kläder. Vet ni vad? Jag bryr inte mig. För inget i världen skulle jag byta ut känslan när jag får hålla i denhär lilla kladdiga handen. Men just idag får jag göra det med litet bling!

Tack för alla underbara kommentarer. Ni förgyller min vardag!

Ha det gott!

2 kommentarer:

sagaulla sa...

Vilken underbar blogg du skapat, det är litet som att skriva dagbok, men inte hemlig! Blinget fattade jag mig inte på, men du skriver jättefängslande och fint, du avslutade med en så vacker bild så jag fick söka fram min gråtnäsduk.
Var det ett bling du lyckats få på en nagel eller?

Anonym sa...

Du lever ett rikt och harmoniskt liv,som du uppskattar, vilket är mycket värdefullt.Din blogg tilltalar mig mer och mer,sättet du skriver på bevisar att du är en klok kvinna som lärt sig något på livsstigen.
Harmoniskt foto,vacker blingnagel.
Moster B.